fbpx

FAQ

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met de verhuurmakelaar:
079 316 33 66
verhuur@schielandborsboom.nl

 

Huren / huurvoorwaarden / toewijzing

  1. Ik wil een woning huren, wat moet ik doen?

    Heb je bij huuraanbod een woning gezien waarin je geïnteresseerd bent? Door op ik wil deze woning te klikken, ga je direct naar de Huurcalculator. Hier laat je jouw gegevens achter en maak je jouw interesse kenbaar. De makelaar zal vervolgens contact met je opnemen.

  2. Zijn er alleen middeldure huurwoningen op deze site?

    Ja. Op deze website vind je 20 middeldure huurwoningen. De sociale huurwoningen worden verhuurd via de woningcorporatie Holland Rijnland en is 100% verhuurd.

  3. Heb ik voorrang als ik mijzelf voorafgaand heb ingeschreven op de nieuwsbrief?

    Nee, bij de start verhuur heeft iedereen gelijke kansen. Op de website geef je bij huuraanbod aan welke woning je voorkeur heeft, vervolgens vul je de Huurcalculator in. Hierna worden de woningen toegewezen.

  4. Wat zijn de inkomenseisen om te huren?

    Je kunt via de Huurcalculator berekenen of je in aanmerking komt voor de woning die je op het oog hebt. Je ziet namelijk direct voor welk bedrag je ongeveer kunt huren. Let op: dit is slechts een indicatie. De gemiddelde inkomsenseis is 3,5 á 4 keer de maandhuur, waarbij het 2e inkomen voor 50% meetelt. Eigen vermogen rekenen we voor 10% mee met jouw bruto jaarinkomen.

    Download hier de checklist met de Huurvoorwaarden

  5. Welke documenten dien ik aan te leveren?
  6. Hoe worden de woningen toegewezen?

    Aan de hand van de gestelde inkomenseis, de aangeleverde documenten en de beschikbaarheid worden de woningen toegewezen. Indien er meerdere kandidaten op dezelfde woning reageren, dan wordt jouw tweede of derde keuze meegenomen in de toewijzing.

  7. Ik ga mijn huis verkopen, kan ik in aanmerking komen voor een huurwoning?

    Mocht je voldoen aan de gestelde eisen, dan kun je onder voorbehoud in aanmerking komen voor een huurwoning. Dit betekent dat de woning verkocht (onder voorbehoud) dient te zijn. Een voorwaarde hierbij is dat de ontbindende voorwaarden van jouw (ver)koopcontract zijn verlopen voordat de huurovereenkomst van Park OverTeylingen in gaat. Voor meer informatie verwijzen wij je naar de makelaar.

  8. Ik heb zelf niet genoeg inkomen. Kan er iemand garant staan?

    Indien je een bijzondere inkomenssituatie hebt, neem dan contact op met de makelaar. Let op: deze woningen worden niet verhuurd aan studenten of woningdelers.

Oplevering / afwerking

  1. Wanneer worden de woningen opgeleverd?

    Naar verwachting, maar onder voorbehoud, worden de woningen in het 1e kwartaal van 2022 opgeleverd. Dit is echter volledig afhankelijk van de ontwikkeling van de bouw en blijft nog een voorlopige prognose. Krijg je een woning toegewezen? Je wordt dan tijdig, minimaal 4 weken van tevoren, op de hoogte gebracht van de definitieve opleverdatum.

  2. Hoe worden de woningen opgeleverd?

    Bekijk de technische omschrijving om te zien hoe de woningen worden afgewerkt: Afwerkstaat

  3. Kan ik zelf een keuken en-/of badkamer uitkiezen?

    Nee, alle woningen worden door de verhuurder voorzien van een luxe keuken met inbouwapparatuur en comfortabele badkamer.

Huurprijzen / huurtermijn / waarborgsom

  1. Welke aanvullende kosten zijn er?

    Naast de maandelijkse huurprijs, zoals vermeld bij het huuraanbod, betaal je bij aanvang minimaal één maand waarborgsom. De hoogte van waarborgsom kan aan de hand van jouw persoonlijke situatie mogelijk hoger uitvallen (bijvoorbeeld bij een zelfstandig ondernemer). Hierover informeren wij je tijdig. Uiteraard heb je nog wel (zelf) de kosten voor nuts zoals elektra, warmte, water en internet/TV.

  2. Zijn er naast de huurprijs nog servicekosten?

    Nee, er zijn geen servicekosten voor deze woningen.

  3. Zijn er inschrijfkosten?

    Nee, het reageren op een huurwoning in dit project is gratis. Er zijn geen administratie-, bemiddelings-, of andere (courtage)kosten van toepassing. Ga je een woning huren? Dan voldoe je een maand huur + een maand waarborgsom vooraf.

  4. Wat is de minimale huurtermijn?

    Je huurt voor minimaal één jaar. Daarna is de huurovereenkomst te beëindigen met een opzegtermijn van één maand, altijd tegen het einde van de maand. Een voorbeeld: je huurt per 1 maart 2022. Op zijn vroegst kun je één jaar later de woning verlaten. Je geeft op 19 februari 2023 aan dat je de huur wilt opzeggen, dan beëindigt de huurovereenkomst op zijn vroegst op 31 maart 2023. Zeg je vóór 1 februari 2023 de huur op, dan kun je per 28 februari 2023 de woning verlaten. Je hebt dan immers een jaar gehuurd en een maand opzegtermijn in acht genomen.

  5. Krijg ik mijn waarborgsom terug?

    Je ontvangt de waarborgsom retour indien je de woning verlaat en er geen huurachterstanden zijn. Tevens dient de woning in originele staat te worden opgeleverd, zonder schades en inclusief alle sleutels.

Overige

  1. Mijn vraag staat hier niet tussen, met wie kan ik contact opnemen?

    Voor meer informatie kun je contact opnemen met Schieland Borsboom Makelaars. Zij beantwoorden graag je vragen. Je kunt contact opnemen via: verhuur@schielandborsboom.nl.

Bekijk het aanbod

Contact

T 079 316 33 66
E verhuur@schielandborsboom.nl

Wil je op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen? Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief.